Cum ar putea fi prevenite accidentele vasculare cerebrale cu un simplu exercițiu

O simplă strângere a mâinilor și a picioarelor ar putea să-ți ajute creierul. Se pare că presiunea aplicată poate îmbunătăți reglemmentarea fluxului sanguin la nivelul creierului, precum și nivelul de molecule care protejează împotriva accidentelor vasculare cerebrale, după cum sugerează un nou studiu. Iată cum ar putea fi prevenite accidentele vasculare cerebrale cu un simplu exercițiu!

Ce exercițiu simplu ar putea preveni accidentele vasculare cerebrale?

Un nou studiu a descoperit că persoanele care au purtat o manșetă ce aplica presiune pe un braț și pe un picior timp de câteva minute au experimentat un flux sanguin controlat către creierul lor. Această metodă a mărit, de asemenea, numărul de molecule din sânge care joacă un rol de protecție la nivelul creierul, cum ar fi prevenirea accidentelor vasculare cerebrale, după cum a raportat un grup de cercetători în revista Neurology.

Studiile anterioare au sugerat că antrenarea organelor prin limitarea fluxului sanguin și a oxigenului către ele prin aplicarea presiunii periodic la nivelul brațelor și picioarelor le poate face mai rezistente atunci când apar probleme.

De exemplu, o inimă antrenată poate fi mai rezistentă la modificările fluxului sanguin în timpul unui atac de cord. Un astfel de antrenament poate permite creierului să reglementeze mai bine fluxul de sânge în ciuda schimbărilor de tensiune arterială, un proces numit autoreglare cerebrală, după cum au afirmat autorii.

În general, se consideră că autoreglarea cerebrală afectată poate crește riscul leziunilor cerebrale, în special al accidentelor vasculare cerebrale. În prezent nu există niciun raport cu privire la modul de a îmbunătăți autoreglarea cerebrală, cu scopul de a reduce riscul. Cercetătorii sunt optimiști cu privire la această descoperire. Cred că o presiune simplă la nivelul brațelor și picioarelor poate contribui la reducerea riscului de accident vascular cerebral, însă este nevoie de mai multe cercetări înainte de a fi trase concluziile privind prevenirea accidentului vascular cerebral.

Cum au descoperit cercetătorii acest exercițiu simplu?

În cadrul noului studiu, cercetătorii au analizat aproape 50 de oameni sănătoși care aveau, în medie, 35 de ani. Fiecare persoană a avut tensiunea arterială monitorizată pentru două zile consecutive.
În cea de-a doua zi, participanții au fost conectați la manșetele de presiune arterială, una pe brațul superior și una pe o coapsă. Manșeta de presiune sanguină a fost activă timp de 5 minute și apoi dezactivată timp de 5 minute. Acest proces a fost repetat de patru ori. Cercetătorii au luat tensiunea arterială a participanților la începutul zilei și periodic în următoarele 24 de ore.

Cercetătorii au descoperit că, la 6 ore după compresiile manșetei, participanții au avut o autoreglare cerebrală îmbunătățită, care a rămas mai bună timp de cel puțin 18 ore. Cercetătorii au măsurat autoreglarea cerebrală prin utilizarea de ultrasunete pentru a măsura fluxul de sânge în cele două artere principale din creier.

Oamenii de știință au luat și probe de sânge de la participanți la începutul fiecărei zile și la o oră după comprimări. Au descoperit că, la o oră după comprimări, participanții au avut un număr crescut de biomarkeri, în comparație cu nivelul lor de dinainte de experiment.
Biomarkerii sunt molecule care acționează ca semnale ce indică prezența unei afecțiuni în organism.

Mai exact, au descoperit o creștere a nivelului a doi biomarkeri cunoscuți pentru protecția oferită sistemului nervos. Unul dintre ei, numit factorul neurotrofic derivat din linia celulară glială, se știe că stimulează supraviețuirea celulelor și că ajută la regenerarea și refacerea neuronilor deteriorați. Au fost descoperite și schimbări semnificative la nivelul biomarkerilor implicați în reglarea inflamației în organism. Inflamația joacă un rol semnificativ într-o serie de boli, de la diabet și boli de inimă până la Alzheimer și depresie. Cu toate acestea, unii dintre acești markeri promovează inflamația, iar unii sunt antiinflamatori. Nu este clar cum modificările acestor markeri ar fi benefice sau nu pentru creier.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

• Dave pe 14 Iul 2019, 12:06
    wow!

Alte cateva minute pierdute! Titluri cu care ne-am obisnuit, facute sa citesti un articol mediocru, din care ramai mai mult confuz: poate fi benefic, dar nu se stie sigur si nici daca e bine sau rau... Recomanda autoreglarea dar in general se considera daunatoare... in fine, stim ca nu aveti zilnic subiecte, ce sa mai faceti si voi.

0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Descoperire șocantă: 3 oameni au murit de cancer după ce au primit organe de la același donator

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

6 greșeli care afectează strălucirea părului tău

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

9 idei ca să folosești mierea în tratamentele de înfrumusețare

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

9 alimente care au mai multă vitamina C decât portocalele

Cum să folosești oțetul de mere pentru piele frumoasă și păr strălucitor

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Ce să faci dacă îți cad genele. Trucuri care le stimulează creșterea

Olivia Newton-John, diagnosticată cu cancer pentru a treia oară: „Cred că voi învinge“

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

De ce ar trebui să mănânci cât mai des afine

Miso - Ce beneficii are pentru sănătate această pastă

Ananas - Ce beneficii are pentru sănătate?

Robbie Williams, din nou tătic: Are o fetiță născută de o mamă surogat

Nucile - Ce beneficii au pentru sănătate?

8 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea marocană

Când cancerul nu mai e un capăt de drum: Încă o vedetă vorbește despre boala care i-a schimbat viața

Murele - Ce beneficii au pentru sănătate?

Keanu Reeves strânge bani pentru spitalele de copii. De ce nu vorbește despre asta

Cum vor arăta Meghan Markle și Kate Middleton la 60 de ani: Cu riduri și părul alb, dar tot frumoase!

Alimentația în timpul examenelor - Ce trebuie să mănânci pentru concentrare

10 cauze ascunse ale acneei şi modalităţi de a scăpa de ea

Păpușa vie: Fetița cu părul strălucitor cucerește lumea

Ce se întâmplă dacă te tunzi scurt? 7 beneficii neașteptate

Ce se întamplă de fapt atunci când îți trosnești degetele?

;