10 idei pentru micul dejun în zilele de școală

de Amalia Skelton, 10 Septembrie 2019

Odată cu începutul anului școlar trebuie să creezi o alimentație benefică pentru copilul tău. Dacă diminețile au un ritm alert și ai tendința să-i dai cereale la cutie cu mult zahăr este cazul să testezi variantele propuse de nutriționiști pentru micul dejun al copiilor sau adolescenților.
În diminețile de școală va trebui să ai în vedere meniul copilului tău. Spre deosebire de vacanța de vară nu vei mai putea varia ora primei mese a zilei și va fi necesar să ai la dispoziție variante rapide, dar foarte consistente, care te vor ajuta să eviți excesul de zahăr sau sodiu.
Deși copiii sau adolescenții nu vor refuza o porție de cereale de la cutie la micul dejun, nu sunt cea mai potrivită alegere, mai ales dacă nu conțin suficiente fibre. Cu ajutorul specialiștilor poți prepara rețete rapide, care nu te vor încetini în timp ce te pregătești pentru ziua care începe și le dau multă energie celor mici.

 
Iată ce variante ar trebui să încerci pentru micul dejun din zilele de școală:

 
1. Parfait cremos și crocant

Pune straturi alternative de iaurt grecesc simplu, boabe de struguri fără sâmburi, ananas și fulgi de ovăz, iar la final adaugă o lingură de miere pentru a definitiva un mic dejun pe placul tuturor copiilor.

 
2. Pâine prăjită cu scorțișoară

Alege 4 felii de pâine din făină integrală, înmoaie-le în lapte amestecat cu scorțișoară și esență de vanilie, apoi rumenește-le 5 minute în tigaie. Se potrivesc de minune cu o porție de nuci crocante sau cu semințe de floarea soarelui.

 
3. Pitta cu bacon și ouă

Prepară la tigaie un amestec din 3 ouă bătute, 2 linguri de brânză Cheddar și 7 felii de bacon de seara. Dimineața folosește-l pentru a umple o pitta din făină integrală, apoi rumenește totul pe grătar 2 minute.

 
4. Tortilla cu granola și nuci

Umple o tortilla din făină integrală cu o lingură de unt de arahide sau semințe de floarea soarelui, ½ banană tăiată felii subțiri și 3 linguri de granola.
Acest mic dejun crocant este ideal pentru a elimina tentația de a mânca gogoși de la prima oră și va reduce pofta de sucuri acidulate.

 
5. Terci de ovăz cu fructe și nuci

Prepară un terci de ovăz crocant folosind lapte degresat, o banană făcută piure, ½ linguriță de scorțișoară, 2 linguri de nuci sau migdale mărunțite, 50g de căpșuni proaspete și 2-3 frunze de mentă. Poți rade puțină ciocolată amăruie deasupra pentru a da un aspect special micului dejun.

 
6. Terci de ovăz cu unt de arahide 

Toarnă o cană de apă fierbinte peste ½ cană de fulgi de ovăz integral. Adaugă 2 linguri de unt de arahide și o linguriță de iaurt grecesc simplu. Amestecă bine și servește copilului micul dejun ultrarapid.

 
7. Pâine cu unt, într-o variantă nouă

Alege 6 felii de pâine din făină integrală, întinde pe ele un strat generos de unt organic cu un conținut ridicat de Omega-3, apoi continuă cu somon afumat, frunze de busuioc și salvie.
La final pune un strat de iaurt grecesc.

 
8. Burrito cu avocado

Fă o omletă din 3 ouă, ½ avocado și ½ ardei gras roșu. Folosește-o pentru a umple o tortilla din făină integrală și presară pătrunjel deasupra.

 
9. Covrig cu brânză, stafide și nucșoară

Întinde un strat generos de brânză cremă de capră pe un covrig din făină integrală, presară stafide și nucșoară și servește-l copilului cu o ceașcă de ceai de ghimbir.

 
10. Sandviș cu ouă fierte

Alege o chiflă din făină integrală și pune alternativ felii de șuncă presată de curcan cu un conținut redus de sodiu, frunze de salată verde, felii de ou fiert, felii de măr, felii de avocado și de roșie.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;
te-ai dezabonat de la notificari